Śmigłowiec wyprodukowano w zakładzie WSK PZL-Świdnik w 1978 roku z numerem seryjnym 515832108. Otrzymał też rejestrację SP-ZXU. Służył w Zespole Lotnictwa Sanitarnego w Krakowie, gdzie dyżurował zarówno w Krakowie, jak i w Zakopanem. Od 1997 roku był też flagowym śmigłowcem krakowskiego Lotniczego Zespołu Reanimacyjnego.
Mi-2 w Tatrach. Mi-2 na lotnisku Kraków-Balice. Fot. Thomas Girke. Mi-2 podczas prac zimowych dla leśników. Mi-2 na lądowisku w Zakopanem, koniec lat 1990-tych. Lotniczy Zespół Reanimacyjny w Krakowie, 1997 rok.
Fot. Andrzej Machalica.Śmigłowiec Mi-2 w czasie akcji ratowniczej w Tatrach. Fot. Marcin Józefowicz Mi-2 na lądowisku w Zakopanem. Fot. Piotr Suski. Ratownik 6 na lądowisku Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Fot. Łukasz Pieniążek. Mi-2 w Tatrach. Mi-2 zaraz po przekazaniu do muzeum. Transport Mi-2 z lotniska w Gliwicach. Mi-2 w trakcie renowacji. Mi-2 podczas montażu przekładni głównej. Mi-2 po renowacji. Kabina pilotów Mi-2. Mi-2 z zamontowanymi nartami.
Po 2000 roku trafił wraz z innymi maszynami Mi-2 do Lotniczego Pogotowia Ratunkowe, gdzie w 2003 roku podjęto decyzję o modernizacji do standardu Plus. Podniesiono moc jego silników, zamontowano kompozytowe łopaty wirnika, a także przemalowano w ratownicze barwy LPR.
Po wycofaniu ze służby w LPR pozyskał go Wydział Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej, jako stanowisko laboratoryjne. W 2020 roku władze Uczelni przekazały ten wyjątkowy egzemplarz do zbiorów naszego muzeum, gdzie w 2021 roku został odrestaurowany w ramach projektu współfinansowanego ze środków Województwa Małopolskiego.